Sentia financieel krachtigste ict-bedrijf van Nederland

De Computable 100 werd gepubliceerd op 9 december. Deze lijst, met als basis een onafhankelijk onderzoek naar de financiële prestaties van ict-bedrijven, bevat de honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland. Sentia is voor het tweede jaar geplaatst in deze lijst en staat in 2016 op de eerste positie. Dit betekent dat Sentia op dit moment het financieel krachtigste ict-bedrijf van Nederland is.

213117 header mpcc 07e08e large 1465476197

Het onderzoek werd uitgevoerd door de financiële experts van Mazars Berenschot Corporate Finance op basis van winstgevendheid, solvabiliteit en omzet per werknemer. Sinds dit jaar wordt het resultaat over drie jaar meegenomen en de omzetgroei. Om deel te kunnen nemen aan het onderzoek voor de Computable 100 moesten de ict-bedrijven in Nederland in 2015 een minimale omzet hebben gerealiseerd van dertig miljoen euro.

Dit jaar is Sentia de nummer 1 en dat is niet zo verrassend. Vooral de groei en de winstgevendheid bij het bedrijf zijn goed. Daarbij is de hostingmarkt een groeimarkt.

Pieter de Vries, MBCF-adviseu (in Computable)

In oktober werd eveneens bekend dat Sentia met een Giarte Outsourcing Recommendation Score van 100% aan de top staat als outsourcing-provider.

De 'customer intimate' benadering van Sentia en het vertrouwen van zijn klanten ligt ten grondslag aan dit resultaat. Met de eerste positie in de Computable 100 is Sentia nu ook de financieel krachtigste outsourcing-provider in Nederland.