Sentia opent in Delft een vierde kantoor in de Benelux

Sentia ontwikkelt zich in een snel tempo, zowel in zijn dienstenportfolio als in zijn bedrijfsvoering. Ter aanvulling van de kantoren in Nieuwegein, Amsterdam en Gent opent op 9 juni een nieuwe locatie in Delft. Een bewuste keuze met de Technische Universiteit Delft in de nabije omgeving. Voor het team van Sentia Managed Public Cloud, als Managed Service Partner van Amazon Web Services, zal Delft een belangrijke standplaats zijn.

213117 header mpcc 07e08e large 1465476197

Sentia heeft in de afgelopen jaren een sterke groei laten zien met AWS gebaseerde services in de Benelux, mede gebaseerd op de status als Advanced Consulting Partner en een team dat uitsluitend bestaat uit gecertificeerde AWS engineers. Sentia werkt al sinds 2011 nauw samen met AWS voor zijn publieke cloud propositie, Sentia Managed Public Cloud (Sentia MPC). Sinds begin 2016 is Sentia, na een externe audit, glansrijk erkend als MSP Partner bij Amazon Web Services.

Met de status als Managed Service Program Partner is Sentia onderdeel van een selecte groep van Europese partners en heeft daarmee sterke positie in de Benelux. Deze ontwikkeling en de groeiende vraag naar de dienstverlening van Sentia maakt een derde locatie binnen de Randstad noodzakelijk.

Daarnaast stelt Sentia alles in het werk om als ‘great place to work’ een optimale balans tussen werk en privé voor zijn werknemers te creëren door reistijd te beperken. Delft, centraal gelegen als technisch middelpunt met zijn vooraanstaande Universiteit, bleek naast Amsterdam, Nieuwegein en Gent de juiste locatie.

Over Sentia

Al meer dan 15 jaar is Sentia één van de toonaangevende bedrijven in de Benelux op het gebied van IT-Outsourcing en Managed Services. Sentia heeft in Nederland en België ruim 175 medewerkers en richt zich met zijn Managed Application Continuity op de ‘nationale top’ van uitgeverijen, digital agencies, banken & verzekeraars, mediabedrijven, de not-for-profit-sector, de zorgsector en retailondernemingen. Met een 94% Outsourcing Recommendation Score bij Giarte geven deze klanten aan dat onze aanpak werkt.

Sentia werkt al vele jaren aan de verfijning en optimalisatie van zijn eigen private cloud, de Sentia Cloud. Deze is ontworpen voor bedrijfskritische toepassingen en volledig gesitueerd in Tier3 datacenters. Als Managed Service Program Partner van Amazon Web Services is Sentia ook binnen public cloud één van de belangrijkste spelers in de Benelux. Sentia is ISO 27001, 14001, 9001 en NEN 7510 gecertificeerd en beschikt daarnaast over een ISAE 3402 Type II verklaring.