Combell ondersteunt startups met het Cloud Angel Fund

De BeNeLux-regio telt beloftevolle internet startups. De grootste uitdaging voor jonge ondernemingen is vaak een performante, betrouwbare hostinginfrastructuur die noodzakelijk is als fundament voor hun voor het herbergen van hun SaaS-toepassingen (Software As A Service) of andere (web)apps. Combell wil deze it startups graag een handje helpen en biedt via het Combell Cloud Angel Fund voor € 1.000.000 aan gratis hostinginfrastructuur.

Combell, ooit zelf een startup, wenst de startup scene in de BeNeLux een duwtje in de rug te geven. Daarom wordt het Combell Cloud Angel Fund gelanceerd. Geen incubator of durfkapitalist, maar een afzonderlijke dienst waarbij Combell in samenwerking met verschillende incubators gratis hosting aanbiedt voor een periode van één jaar.

“Het totale budget van het fonds bedraagt € 1.000.000. Combell vraagt geen participatie in de bedrijven die de gratis hosting krijgen. Via de Cloud Angel Fund website kunnen startups die aan de criteria voldoen hun aanvraag indienen. Het Cloud Angel Committee overloopt de aanvragen en maakt een keuze. De geselecteerden doorlopen vervolgens het presalestraject waarbij een oplossing op hun maat wordt uitgetekend. De startups hebben na de periode van 12 maanden de vrije keuze om hun hosting te verlengen, dan wel te verhuizen naar een andere partij met overdrachtsassistentie langs onze kant„ Jonas Dhaenens, CEO Combell

Hostingkosten zijn vaak een stevige hap uit het budget

“De hosting is niet bedoeld om in developmentfase te gebruiken. Op dat moment is de kost immers nog niet zo hoog. Het probleem bij veel startups is dat eens ze stevig beginnen groeien, vaak na een kapitaalinjectie, de hostingkosten een stevige hap uit hun budget nemen” zegt Julie Foulon, Managing Director bij BetaGroup.

“De criteria om een aanvraag in te dienen zijn duidelijk. Allereerst moet het gaan om een startup, dus geen bestaande onderneming. Daarnaast mikken we op SaaS-, e-commerce- of app-hosting en als laatste moet de startup lid zijn van BetaGroup„ Jonas Dhaenens, CEO Combell